RAP — Table Maintenance

SAP GUI de SM30 işlem koduyla yönettiğimiz bakım tablolarının RAP ile oluşturacağız.

Step 1: Table Create
@EndUserText.label : 'Personel Kayıt'
@AbapCatalog.enhancement.category : #NOT_EXTENSIBLE
@AbapCatalog.tableCategory : #TRANSPARENT
@AbapCatalog.deliveryClass : #C
@AbapCatalog.dataMaintenance : #ALLOWED
define table zsb_t001 {

  key client            : abap.clnt not null;
  key personel_id       : zsb_d001 not null;
  name                  : abap.char(20);
  surname               : abap.char(20);
  createdby             : abp_creation_user;
  createdat             : abp_creation_tstmpl;
  last_changed_by       : abp_lastchange_user;
  last_changed_at       : abp_lastchange_tstmpl;
  local_last_changed_at : abp_locinst_lastchange_tstmpl;

}
  • @AbapCatalog.dataMaintenance – Veri bakımının mümkün olabilmesi için özniteliğin #ALLOWED olarak ayarlanması gerekir.
  • Anahtar alan, veri öğesi ve etki alanı ile donatılmalıdır. Ayrıca, teknik bir temel olarak hizmet eden bazı alanlar gereklidir (createdby, createdat, last_changed_at, last_changed_by, local_last_changed_at).
  • Bakım tablosunun alanları yaratılırken, data elementlerin kategorisi domian ile belirtilmelidir. Aksi takdirde tablo generate edilirken hata alınacaktır.
Step 2: Generate ABAP Repository Objects…

RAP Generator’a benzer şekilde, artık tüm ilgili nesnelerin üretilmesini sağlayabiliriz. Bunu yapmak için, tablonun bağlam menüsünden “Generate ABAP Repository Objects…” seçeneğini seçiyoruz.

Step 2.1: Generate ABAP Repository Objects — Configure Generator

Bu adımda bireysel adımlar görüntüleniyor ve burada nesnelerin adlarını ve etiketlerini ayarlama yapılabilir.

  • Scenario Options: Kopyalama eyleminin sunulup sunulmayacağı veya tutarlılık kontrollerinin oluşturulup oluşturulmayacağı ve kopyalama için soyut varlığın adı da değiştirilir.
  • BC Management: Taşıma nesnesinin adı ve bakım nesnesi belirtilir; bunlar özelleştirilebilir.
  • Business Service: Servis bağlamasının adı ve servis tanımı saklanır. Bunlar API olarak harici erişim sağlar.
  • Data Model: Veri modelinin ana nesnelerini içerir. Seçili tablo şu anda alt bölümde yer almaktadır, ancak ek tablolar burada belirtilebilir. Taslak nesneler ve metinler hakkında daha fazla bilgi burada tutulur.
  • Behavior Implementation: Determinations ve validations gibi mantığın daha sonra geliştirilebileceği sınıfları tanımlar.

Yaratılması gereken nesnelerin bir listesini alırız ve çeşitli nesneleri sistemde oluşturulmadan önce kontrol edebiliriz.

Bu nesne, BC’nin işlevlerini kontrol eden yeni bir nesnedir. Burada farklı şeyler ayarlanabilir ve yapılandırılabilir.

Step 3: Authorization

İş yapılandırmasıyla çalışmaya başlamadan önce uygun yetkilendirmeleri oluşturmamız gerekiyor, aksi takdirde ayarların sürdürülmesi mümkün olmuyor. Bunu yapmak için ilk adım bir IAM uygulaması oluşturmak ve MBC sonu olan türü kullanmaktır.

Step 3.1: IAM APP

Bir sonraki adımda, oluşturulan hizmeti “Service” sekmesindeki business configuration’dan atıyoruz. Hizmet her zaman bir OData v4 ve UI hizmeti olarak oluşturulur.

Bir sonraki adımda, “Authorizations” sekmesinde atadığımız verilere erişmek için yetkilere ihtiyacımız var. İki girdi atıyoruz. Tablonun değişiklik belgelerini okumak için izinlere ihtiyacımız var çünkü değişiklik belgeleri de burada saklanıyor. Ayrıca tablolar ve dışarıya bırakılan Core Data Service için görüntüleme ve düzenleme.

ACTVT filed için ‘Change’ ve ‘Display’ tipleri işaretlenir, TABLE field için CDS bilgisi girilir.

Step 3.2: Business Catalog

Bir sonraki adımda, kullanıcıya atayabileceğimiz gerçek rol olan bir iş kataloğuna ihtiyacımız var. Buna göre, kataloğa bir ad ve bir açıklama veriyoruz. IAM uygulamasının “Overview” bölümünde ‘Create a new Business Catalog and assign the App to it’ tıklanır.

Publish edilir.

Step 3.3: Assign Business Catalog to Business Role

Oluşturulan business catalog fiori launchpad üzerinden rol ataması gerçekleştirilir.

Business Catalogs sekmesinde ‘Add’ butonu ile oluşturduğumuz catolog eklenir.

Business Users sekmesinde role atanacak kullanıcı seçilir. Son olarak kaydedilir.

Step 4: Oluşturulan Bakım Ekranının Görüntüleme

Bakım ekranını bir launchpade bağlamadan “Custom Business Configurations” uygulaması ile görüntüleyebiliriz.

Edit butonu ile veri girişi yapılacak alanlar düzenlenebilir hale getirilir.

** Bakım ekranı generate edildikten sonra bakım sonrası default olarak customizing transport request soracaktır. Tablodaki düzenlemeleri sistemler arası taşımak istendiğinde ilgili requestin de ilgili sisteme taşınması gerekmektedir.

Eğer bakımı customizing request ile yönetmek istemiyorsak, bakım tablosunun class’ında düzenleme yapmak gerekir.

Bakım tablosunun class’ında VALIDATETRANSPORTREQUEST metotunda yazılı olan kodu yorum satırına getirerek, bakım sonrası request istememesini sağlayabiliriz.


İletişim

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir